Child opening his shirt like a superhero img5

Els nens i la llet

El motiu

Calci per créixer forts

Per mantenir la bona salut dels nostres ossos, necessitem seguir una alimentació equilibrada especialment rica en calci. Prendre l’aportació necessària de calci és bàsic a la infància i a l’adolescència, quan s’està desenvolupant la nostra massa òssia; a partir dels 16 anys, i a mesura que augmenta l’edat, l’absorció de calci minva.

La millor manera d’aconseguir-ho és bevent llet: a més de proporcionar-nos un complet còctel de nutrients, aquest aliment compta amb un alt contingut en calci.

Tot i que els experts aconsellen prendre a diari entre 2 i 4 racions de llet, o lactis en general, molta gent no ho fa. Conscienciar el teu fill per tal que adopti aquest hàbit l’ajudarà a mantenir els ossos en plena forma.

Els nens i la llet

Missió per fer cada dia
A partir de 2 anys

Objectiu

Consumir entre 2 i 4 racions de lactis al dia, en funció de l’edat del teu fill. I per lactis s’entén tant la llet com els seus derivats: iogurt, formatge, quallada, etc. Els podrà repartir entre els diferents àpats de la jornada, però convé que una de les preses correspongui sempre a l’esmorzar.

Els nens i la llet

La recompensa

Què tal si ofereixes al teu fill la possibilitat de prendre un gelat dissabte o diumenge si acompleix la seva missió durant la setmana? Aquesta recompensa té trampa, ja que hi guanyareu les dues parts: el nen, perquè ho veurà com un premi deliciós i atractiu; i tu, perquè li estaràs oferint un aliment nutritiu que conté vitamines, proteïnes i minerals. I, si està elaborat amb llet, contribuirà a reforçar la seva aportació de calci.

Us animeu a preparar els gelats vosaltres mateixos a casa? Aquí en teniu algunes receptes fàcils.

Els nens i la llet

Suggeriments

Per tal que el teu fill no es cansi de beure sempre llet, combina-ho amb el consum d’altres lactis. Però tingues en compte que les racions variaran d’un producte a l’altre: per substituir un got de llet necessites uns 100 grams de formatge fresc, per exemple, o dos iogurts.

Si es resisteix a la llet, prova a barrejar-la amb altres aliments per esmorteir-ne el gust. El cacau en pols és la solució més temptadora, però tens altres alternatives, com afegir-hi trossets de galeta com si fossin rostes o servir-la en un bol amb cereals. També pots preparar batuts de fruites amb ella o incloure-la a purés o cremes de verdures.

Assegura’t que el teu fill et veu prenent llet a tu també. Si comparteixes amb ell aquest hàbit durant l’esmorzar i el berenar, l’animaràs a seguir el teu exemple.

També poden aportar calci al nen vegetals verds com els espinacs, llegums, sardines o fruita seca. Tot i que l’organisme no absorbeix tan fàcilment aquest calci com el que contenen els lactis.

Shares